Za nami pierwsze mecze w tegorocznej edycji Opolskiej Ligi Orlika. Siedemnaście drużyn podzielonych na dwie ligi spotkało się na boiskach przy ul. Czaplaka i Bielskiej. VII edycja zapowiada się niezwykle interesująco. Wszystkie ekipy są zmotywowane i nastawione na sukces.

Następna kolejka zostanie rozegrana za dwa tygodnie. Krótka przerwa jest oczywiście wynikiem zbliżających się Świąt Wielkiej Nocy.

I LIGA, 1 KOLEJKA, 20.03.2016   

Opolskie Żubry – Bajer Team 3:1 (1:1)

Bramki strzelali: Marchewka 2, Szendzielorz – Rusin

The Zigers – Grunt Opole 2:3 (1:1)

Bramki strzelali: Seliga, Węgrzyn – Drążek, Rugała, Morski – Żmij

Mortal Kombat – Cruz de Malta 6:4 (4:0)

Bramki strzelali: Popławski 2, Wróbel, Pulnar, A.Lewin, Kiełbasa – Kaliciński 2, Michalik, Stelmaszyk

Stara Gwardia – Melon Team 3:3 (0:1)

Bramki strzelali: Lubczyński, Jaszczyk, Król – Śnigórski 3

Crempa Opole – Orlik Ozimek 3:4 (1:2)

Bramki strzelali: Kampa 2, Pasierski – M.Juruć 2, Bocian, Milczarek

Drużyna / Mecze / Punkty / Bramki Strzelone / Bramki Stracone / Stosunek Bramek

  1. Mortal Kombat 1 3 6 4 +2
  2. Opolskie Żubry 1 3 3 1 +2
  3. Orlik Ozimek 1 3 4 3 +1
  4. Grunt Opole 1 3 3 2 +1
  5. Melon team 1 1 3 3 0
  6. Stara Gwardia 1 1 3 3 0
  7. Crempa Opole 1 0 3 4 -1
  8. The Zigers 1 0 2 3 -1
  9. Cruz de Malta 1 0 4 6 -2
  10. Bajer Team 1 0 1 3 -2

 

II LIGA, 1 KOLEJKA, 20.03.2016

Medycy Opole – Sun Marino 1:5 (0:2)

Bramki strzelali: Michałka – Sadowski 2, Ziaja, Bułka, Wróblewski

Morawiec Team – Szopa na narzędzia 3:2 (1:2)

Bramki strzelali: Lubliński, Delinowski, Lubieski – Mucha, Pietruszka

Dzielnica „Stacja” Opole – Rodło Opole 2006 4:2 (1:2)

Bramki strzelali: Pietruniak 2, Ciemny, Białas – Wojnar, Marczewski

 

Drużyna / Mecze / Punkty / Bramki Strzelone / Bramki Stracone / Stosunek Bramek

  1. Sun Marino 1 3 5 1 +4
  2. Dzielnica „Stacja” 1 3 4 2 +2
  3. Morawiec Team 1 3 3 2 +1
  4. Drivers Team 0 0 0 0 0
  5. Szopa na narzędzia 1 0 2 3 -1
  6. Rodło Opole 2006 1 0 2 4 -2
  7. Medycy Opole 1 0 1 5 -4

 

VII Edycja wiosenna 2016 – regulamin rozgrywek

Celem rozgrywek jest wyłonienie zwycięzcy I ligi OPOLSKIEJ LIGI ORLIKA na terenie Kompleksu Boisk „ORLIK 2012” w kampusie UO przy ul. Czaplaka w Opolu oraz wyłonienie zwycięzcy II ligi OPOLSKIEJ LIGI ORLIKA na terenie Kompleksu Boisk „ORLIK 2012” przy ul. Bielskiej w Opolu. Turniej promuje wychowanie przez sport i szerzenie zdrowego trybu życia oraz aktywizację mieszkańców Opola do uprawiania sportów zespołowych.

 

  1. ORGANIZATORZY
  2. Głównym Organizatorem OPOLSKIEJ LIGI ORLIKA – w skrócie OLO jest Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Opolu oraz Kolegium Sędziów Opolskiego Związku Piłki Nożnej w Opolu. 2. Głównym patronem medialnym są 24Opole.pl, Radio Opole, Telewizja Seta. II. UCZESTNICY
  3. W rozgrywkach biorą udział wszyscy chętni sympatycy piłki nożnej zorganizowani w drużyny, którzy w określonym terminie prześlą do Organizatora wymagane dokumenty.
  4. Drużyna może składać się z zawodników, którzy ukończyli 16 lat (jeżeli zawodnik jest niepełnoletni, wymagana jest pisemna zgoda rodzica, opiekuna prawnego)
  5. W drużynie oprócz amatorów dopuszcza się uczestniczenie w meczach 2 zawodników czynnych w klubach max. w B klasie na boiskach trawiastych. Przed rozpoczęciem meczu kapitanowie drużyn posiadających w swoim składzie zawodników czynnych zobowiązani są do wskazania tych zawodników sędziemu i drużynie przeciwnej. 4. W rozgrywkach nie mogą brać udziału zawodnicy grający w Polskiej Lidze Futsalu.
  6. W przypadku zgłoszenia do meczu nieuprawnionego zawodnika następuje dyskwalifikacja drużyny.
  7. Drużyny mogą zgłosić do rozgrywek 16 zawodników.
  8. W każdym momencie trwania rozgrywek, organizator zastrzega sobie prawo do czynnej weryfikacji zawodników.

III. ZGŁOSZENIA DRUŻYN

  1. Chętna drużyna posiadająca nie mniej niż 10 osób w składzie (maksymalna liczba zgłoszonych to 16 zawodników) prześle zgłoszenie do organizatora na adres mailowy zapisy@mosir.opole.pl, a do 16.03.2016r. kapitanowie dostarczą osobiście komplet dokumentów drużyny (formularz zgłoszeniowy z podpisami uczestników, czytelnie wypełnioną listę imienną zawodników wraz z nr zawodnika na koszulce). Ilość drużyn ograniczona jest do 10 zespołów w 1 lidze i 2 lidze, a o udziale w rozgrywkach 2 ligi OLO decyduje kolejność zgłoszeń.

1a. Dostarczona lista imienna zawodników musi być wcześniej zweryfikowana przez OZPN. 2. Za uczestniczenie w Lidze OLO, od każdej drużyny pobrana zostanie opłata wpisowa w wysokości 400 zł z przeznaczeniem na działania organizacyjne. 3. Opłata będzie pobierana w dniach 14-16.03.2016 w godzinach 7:30-14:30 w siedzibie Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Opolu przy ul. Barlickiego 13 (wejście do biurowca, 1 piętro ,pokój 111) lub wpłacana na konto 09 1160 2202 0000 0002 1544 7245 z dopiskiem „Opłata wpisowa VII edycja OLO – (nazwa drużyny)”   4. Zespoły uczestniczące w rozgrywkach ubezpieczają się samodzielnie od następstw nieszczęśliwych wypadków. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne urazy i wypadki.

 

  1. WYCOFANIE SIĘ/WYKLUCZENIE DRUŻYNY 1. W przypadku nieprzybycia na mecz 3 razy przez tą samą drużynę (bez względu na przyczynę) – zostanie ona wykluczona z rozgrywek. 2. W przypadku wycofania/wykluczenia drużyny, w sytuacji gdy rozegrała ona mniej niż połowę spotkań – punkty zdobyte/stracone przez inne drużyny w meczu z wykluczoną drużyną zostają anulowane, w sytuacji gdy rozegrała ona więcej niż połowę spotkań – punkty zdobyte/stracone przez inne drużyny w meczu z wykluczoną drużyną zostają utrzymane.     3. W przypadku wycofania/wykluczenia drużyny, bramki zdobyte na tej drużynie oraz punkty w klasyfikacjach indywidualnych liczą się do końcowej klasyfikacji indywidualnej na takich samych zasadach jak w pkt. 2.

 

  1. SYSTEM ROZGRYWEK
  2. Rozgrywki prowadzone będą w I oraz II lidze. 2. W I lidze będą występować drużyny, które rywalizować będą w systemie „każdy z każdym” w ciągu jednej rundy. Po zakończeniu całych rozgrywek w danej edycji, najlepsza drużyna z I Ligi uzyskuje tytuł Mistrza Opolskiej Ligi Orlika.

3.W I lidze drużyny, które na koniec sezonu zajmą 3 ostatnie miejsca tj. 8,9 oraz 10 spadają do II ligi na następny sezon.

  1. W II lidze będą występować drużyny, które rywalizować będą w systemie „każdy z każdym” w ciągu jednej rundy. Po zakończeniu całych rozgrywek w danej edycji, 3 najlepsze zespoły, które na koniec sezonu zajmą miejsca 1,2 oraz 3 awansują do I ligi na następny sezon. 5. Czas gry: 2 x 15 minut + 2 minuty przerwy. 6. Zmiany zawodników w trakcie gry systemem hokejowym w strefie zmian. 7. Za wygrane spotkanie drużyna otrzymuje 3 pkt. Za remis 1 pkt. Za przegrany mecz 0 pkt.
  2. Auty wykonuje się nogą z linii bocznej boiska. 9. Aut bramkowy wznawiany przez bramkarza ręką z pola karnego. 10. Odległość zawodnika drużyny przeciwnej od piłki przy stałych fragmentach gry 3 m. 11. Przepisy o spalonym nie obowiązują. 12. Zabrania się wykonywania wślizgów. 13. Rzuty wolne pośrednie i bezpośrednie wg. interpretacji sędziego. 14. Wykroczenia mogą być karane przez sędziego karą indywidualną 2 lub 4 minuty, a za rażącą i nie sportową postawę czerwoną kartką do końca meczu bez możliwości powrotu na boisko i dodatkową karą zawieszenia na 1 spotkanie
  3. Do meczu drużyny mogą przystąpić w każdej liczbie zawodników, nie większej niż 6. 16. Każde wznowienie gry musi nastąpić w ciągu 5 sekund. 17. Mecz przegrany walkowerem skutkować będzie odjęciem 3 punktów w klasyfikacji ogólnej. 18. Na koniec sezonu zwycięzcy I i II ligi zagrają mecz o Superpuchar.
  4. KLASYFIKACJE DRUŻYNOWE I INDYWIDUALNE

1.W rozgrywkach o miejscu drużyny w tabeli decyduje w kolejności : ilość dużych punktów, bilans pomiędzy strzelonymi a straconymi bramkami, bezpośredni pojedynek.

W przypadku zdobycia równej ilości punktów przez:

– dwie drużyny – bezpośrednie spotkanie, w dalszej kolejności – różnica strzelonych bramek i straconych bramek

– trzy i więcej drużyn – „mała tabela” (wyniki spotkań między zainteresowanymi drużynami), w dalszej kolejności – różnica strzelonych i straconych bramek

2.Spośród zawodników na koniec sezonu wyłoniony zostanie: Najlepszy Bramkarz, Najlepszy Zawodnik.

3.Dodatkowo prowadzona będzie klasyfikacja Króla Strzelców.

 

VII. DRUŻYNY I ZAWODNICY

  1. Każda drużyna musi posiadać kapitana, odpowiedzialnego za reprezentowanie drużyny. 2. Skład drużyny złożony jest z 10 – 16 zawodników. Ostateczny skład musi być ustalony przed rozegraniem pierwszej kolejki. 3. Drużyna na boisku występuje w składzie – 5 zawodników w polu oraz bramkarz. 4. Każdy zawodnik ma obowiązek posiadania przy sobie dokumentu ze zdjęciem potwierdzającego jego tożsamość. W spornych sytuacjach musi on być do wglądu przez Sędziego, Organizatora rozgrywek lub kapitana zainteresowanej drużyny przed lub po meczu. Przy negatywnej weryfikacji zawodnika (zawodnik odmówi okazania lub nie posiada wymaganego dokumentu, podaje się za inną osobę) nie zostanie on dopuszczony do gry, a mecz z udziałem takiego zawodnika skutkuje dla drużyny jako walkower. Druga negatywna weryfikacja w ciągu trwania Ligi, skutkuje dla drużyny wykluczeniem jej z dalszych rozgrywek. 5. Kapitan zespołu ma obowiązek zgłosić się do Sędziego lub przedstawiciela Organizatora rozgrywek, celem wypisania protokołu meczowego, co najmniej 15 minut przed spotkaniem. Po zakończeniu meczu ta sama osoba musi podpisać protokół wypełniony przez Sędziego zawodów, sprawdzając zgodność wyniku oraz prawidłowo wpisanych strzelców bramek i kar indywidualnych dla swojej drużyny. Wszelkie spory zgłaszane w późniejszym terminie nie będą uwzględniane. 6. W trakcie trwania sezonu zawodnik może występować wyłącznie w jednej drużynie.           7. Organizator zachowuje sobie prawo do rozpatrywania indywidualnych próśb i wniosków o przejście do innego zespołu (np. w sytuacji wycofania się jego dotychczasowej drużyny z rozgrywek). Warunkiem jest złożenie pisemnej prośby wraz z uzasadnieniem przez kapitana danego zespołu na ręce Organizatora rozgrywek.

VIII. MIEJSCE I TERMINY SPOTKAŃ

  1. Wszystkie mecze I ligi  rozgrywane będą na boisku piłkarskim ze sztuczną trawą przy ul. Czaplaka w Opolu w każdą niedzielę (z wyjątkiem 27.03.2016 oraz 1.05.2016) od 10:30 – 14:00 2. Wszystkie mecze II ligi  rozgrywane będą na boisku piłkarskim ze sztuczną trawą przy ul. Bielskiej w Opolu w każdą niedzielę (z wyjątkiem 27.03.2016 oraz 1.05.2016) od 10:30 – 14:00 3. Wszystkie terminy są obligatoryjne i nie podlegają zmianom na prośby drużyn. Nieobecność na spotkaniu w wyznaczonym terminie jest traktowana jako walkower dla zespołu przeciwnego. Jeżeli na wyznaczony termin spotkania nie stawiają się oba zespoły, w obu przypadkach pozostają bez punktów, a mecz zostaje odznaczony jako rozegrany. 4. Szczegółowy terminarz dostępny będzie na stronie www.mosir.opole.pl
  2. SĘDZIA
  3. Na każdy mecz wyznaczony jest przez Organizatora jeden Sędzia, który egzekwuje przestrzeganie przepisów gry. Dostarcza on Organizatorowi rozgrywek informacje o sankcjach nałożonych na zawodników lub przedstawicieli drużyny, oraz incydentach mających związek z zawodami. Decyzje Sędziego dotyczące oceny faktów związanych z grą są ostateczne. 2. Sędzia ma prawo nie dopuścić do meczu zawodnika, który jego zdaniem zachowuje się niesportowo, lub znajduje się w stanie wskazującym na spożycie alkoholu lub innych środków odurzających. 3. W sprawach nie ujętych w niniejszym regulaminie w kwestiach sportowych zastosowanie mają ogólne przepisy w piłkę nożną; w sprawach organizacyjnych ostateczna decyzja należy do organizatora rozgrywek.
  4. W przypadku braku obsługi sędziowskiej mecze nie odbywają się, kolejka zostanie rozegrana w innym, ustalonym terminie.

 

  1. OBOWIĄZKI I PRAWA ORGANIZATORÓW

OBOWIĄZKI: 1. Prowadzenie ewidencji zawodników oraz statystyk rozgrywek ligowych. 2. Opracowanie terminarza rozgrywek. 3. Rozpatrywanie protestów zgłoszonych przez poszczególne zespoły. 4. Zapewnienie obsady sędziego na poszczególne spotkania. 5. Posiadanie apteczki pierwszej pomocy oraz wezwanie w razie takiej potrzeby karetki pogotowia (nr tel. 112 lub 999). 6. Zapewnienie szatni wraz łazienkami. 7. Zapewnienie narzutek w razie konieczności odróżnienia jednej z występujących drużyn. PRAWA: 1. Organizator oraz Sędzia mają prawo do sprawdzania i weryfikowania tożsamości zawodników przed oraz po meczu. 2. Organizator ma prawo wykluczyć z rozgrywek zawodnika lub drużynę, który/a w stosunku do Organizatora, sędziego, innych zawodników oraz kibiców zachowuje się w wybitnie niesportowy sposób oraz w jakikolwiek inny sposób utrudnia przeprowadzenie rozgrywek. 3. Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w Regulaminie po wcześniejszym powiadomieniu wszystkich kapitanów drużyn.